خرید جلد عینک زنانه و مردانه اصل
نوشته شده توسط : melika

اهمّیت جلد عینک

گذشته از افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند و بنا به توصیه پزشک ناچار به استفاده از آن هستند، افراد دیگری نیز هستند که به صورت دلخواه یا از سر اجبار از عینک آفتابی استفاده می‌کنند. البته توصیه پزشکان، استفاده از عینک آفتابی برای همه روزهای آفتابی سال می‌باشد. چرا که عینک آفتابی نه تنها از چشمان شما در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید محافظت به عمل می‌آورد، بلکه محافظ خوبی برای پیشگیری از ورود حشرات ریز و گرد و غبار به داخل چشم شما نیز می باشد.

 اگر هم از عینک‌های طبی چه به صورت موقت (مثل عینک‌های مطالعه) و چه به صورت دائم (مثل عینک آستیگمات) استفاده می‌کنید، به خوبی در جریان هستید که برای جابجا کردن عینک به یک جلد یا کیف مقاوم نیاز دارید. بنابراین شرکت های مختلف تولید کننده عینک در کنار تولید عینک‌های گوناگون، جلد عینک‌های متنوعی را در طرح ها و رنگ های مختلف راهی بازار می‌کنند که هم می‌توانند جنبه تبلیغاتی داشته باشند هم می‌توانند آن را به عنوان یکی از لوازم جانبی محصولات خود به فروش برساند.

هر عینک دارای جلدی منحصر به فرد می باشد و می توان آن را با سلیقه خود و یا با توجه به مدرن یا قدیمی بودن آن جلد انتخاب نمود. برخی از این جلد‌ها دارای ویژگی هایی مانند: سایزبندی، طراحی، رنگ، شیوه بسته شدن، نوع، جنس و مدل هستند؛ در اینجا می خواهیم به بررسی چند مورد از ویژگی جلد‌های عینک بپردازیم.

انواع جلد عینک

طبیعتا جلد عینک دارای تنوع زیادی می باشد و با تغییر در انتخاب هر نوع از جلد‌ها شما می توانید ظاهر متفاوتی را برای جعبه عینکتان داشته باشید، مثلا در بعضی از قاب‌ها شما می توانید از ویژگی هایی مثل جاگیر نبودن و یا زیبایی جلد عینکتان استفاده نمایید. چند نوع جلد عینک که پرطرفدار می باشند و از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار هستند. شامل: جلد جیبی،جلد جعبه خودکاری و ضلعی.

  • جلد جیبی: جلدی که به راحتی قابل حمل است و جای زیادی نمی گیرد و شما می توانید هر‌جا که هستید عینکتان را همراه خود داشته باشید و از آن استفاده نمایید.
  • جلد جعبه خودکاری: همانطور که از نامش پیداست، جلدی است که به راحتی و سهولت می توانید آن را در کوچک‌ ترین جای مثل جیب شلوار یا پیراهن‌تان جای دهید و هر زمان که نیاز بود از آن استفاده کنید.
  • جلد ضلعی: جلد‌هایی که افراد به صورت آماده یا سفارشی می توانند از فروشگاه‌ به صورت آماده یا سفارشی تهیه کنند. مثل: مستطیل،مربع،لوزی و … .

انواع جلد عینک از لحاظ سایز بندی

در زمان انتخاب جلد عینک باید به سایز مناسب آن توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین محصوال را برای خودتان خریداری کنید. فراموش نکنید که هر چقدر جلد عینک شما ظریف‌تر و کوچک‌تر باشد، حمل آن آسان‌تر است. اما مهم ترین پارامتر در مورد سایز آن است که باید متناسب با ابعاد فریم عینک شما باشد و بتواند آن را به خوبی در خود ثابت نگه دارد.

انواع جلد عینک بر اساس طراحی

متأسفانه بسیاری از افراد توجه زیادی به طرح جلد عینک خود نمی‌کنند؛ در حالی که این وسیله، جزو لوازم جانبی بسیار پُر کاربرد است و مدام به چشم می‌آید. بنابراین به شکل و طرح آن توجه کافی داشته باشید. اگر می خواهید در مهمانی‌های مهم و جلسات رسمی-کاری جلد عینک خود را همراه داشته باشید و روی میز قرار دهید، به شما توصیه می‌کنیم از یک طرح چشم نواز و به اصطلاح با کلاس استفاده نمایید. چرا که کیفیت آن تا حدود زیادی بازگوکنندۀ ارزش خود عینک است.

از لحاظ رنگ

در انتخاب رنگ دقت زیادی داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم که رنگی را انتخاب نمایید که با رنگ فریم عینک شما هماهنگی داشته باشد. در عین حال با محیط پیرامون و سایر وسایلی که در محیط کار وجود دارند رنگ متفاوتی داشته باشد تا در زمان گم شدن به راحتی پیدا شود.

برخی از جلد عینک ها به ویژه مدل های دخترانه دارای طرح و رنگ فانتزی هستند و بر روی آنها از تصاویر خاص دخترانه‌ای از جمله تصاویر شخصیت‌های کارتونی یا سلبریتی‌های مورد علاقه دختران استفاده شده تا به جذابیت آن اضافه شود. در برخی مواقع نیز جلد عینک ها دارای اشکال خاصی هستند و به صورت یک جعبه معمولی ساخته نشده‌اند. این نوع بیشتر در بین پسران جوان به چشم می خورد.

از لحاظ طریقه باز و بست

برخی از جلد عینک‌ها به صورت افقی و برخی دیگر به صورت عمودی باز و بسته می شوند. در مورد قفل آن‌ها نیز باید به این نکته اشاره کنیم که انواع قفل عبارتند از:

  • قفل آهن ربایی
  • قفل کشی (نخی)
  • قفل دکمه ای
  • قفل چسبی

از لحاظ شیوه استفاده

جلد عینکی که می خرید باید متناسب با نحوۀ استفاده از آن باشد:

  • رومیزی: از این مدل همان طور که از اسم آن نیز پیداست، فقط برای قرار گرفتن در داخل کیف کار، کیف لوازم آرایش، یا بر روی میز استفاده می شود. کیف عینک رومیزی همیشه همراه و در دست کاربر است و در یک جا ثابت نمی باشد؛ بلکه به صورت سیّار از جایی به جای دیگر منتقل می شود.
  • کمری: افرادی که نمی‌خواهد جلد عینک خود را به طور پیوسته در دست بگیرند و بیم گم شدن آن را دارند، و یا دستان آنها به قدری مشغول است که نمی‌توانند مدام آن را در دست یا در داخل کیف قرار دهند، باید از جلد عینک کمری استفاده کنند که با عبور دادن کمربند از داخل آن می‌توانند آن را بر روی کمر خود مهار کنند تا عینک بدون خطر گم شدن همیشه همراه آنها باشد.
  • آویزی: این نوع معمولاً دارای بند ویژه‌ای برای آویخته شدن از محلی مثل جلو داشبورد ماشین یا کنار میز کار  هستند.

جنس

جلد مورد نظر شما از چه نوعی است؟ جنس آن چیست؟ از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ طبعا جلد عینک دارای جنس های مختلفی با سختی و کیفیت بسیاری می باشد در نتیجه دست شما هنگام خرید آن باز است. در ادامه به معرفی برخی از جنس های آن می پردازیم.

جنس جلد عینک بر اساس مواد سازنده به چند نوع فلزی، چرم, پلاستیکی، پارچه‌ای، گردو، روی، طلا و چیپو تقسیم بندی می شوند؛ انواع دیگری نیز به نام جلد‌های ترکیبی از ترکیب فلز با پلاستیک ساخته می‌شوند.

  • پلاستیکی: اسم لاکی (shell) نیز شناخته می شوند؛ چرا که در گذشته، جلد هایی که فلزی نبودند از لاک لاک پشت ساخته می شدند. چند نمونه از مواد مختلفی که در این نوع جلدها به کار می روند عبارتند از: نيترات سلولز(xylonite)، استات سلولز، پروپيونات سلولز، نايلون(nylon)، پرس پکس(Perspex) يا اكريليك- پلي متيل متاكريلات، اوپتيل(Optel) و پلي ميدهاي صناعي(SPX).
  • فلزی: این جلدها در قدیم از جنس طلا و نقره بودند و برای طبقه اشراف تولید می شدند اما در این زمان برای ساخت جلد های عینک از فلزات استفاده می کنند. چند نمونه از فلزات که در تولید جلد عینک به کار رفتند. شامل: طلا، روکش طلا(gold filled)، آلومينيوم، تيتانيوم، فولاد ضدزنگ(stainless steel) و نیکل هستند.

ترکيبي(Combination Frames): به طور معمول بدنه فلزي و بخش فوقاني طوقه و دسته ها از پلاستيك هستند.

بدون طوقه(Rimless Frame): در اين جلد ها، طوقه كاملا دور عدسي قرار نگرفته و عدسي ها به وسيله چسب، پيچ و گيره، در جاي خود قرار گرفته اند.

نيمه(Half Frames): این جلد ها برای کسانی هستند که احتیاج به تصحيح نزديك دارند ولي نیازی به دور تصحیحی ندارند ساخته می شوند.

جلد هاي مخصوص: این جلد ها برای افرادی که نیاز به اصلاح دید نزدیک دارند اما نیاز به اصلاح دید دور ندارند، ساخته می شود.

جنس جلد عینک باید دارای خواص ذیل باشد:

  1. در نقاطی که با پوست در تماس است؛ به هیچ وجه تحریکی(درماتیت) ایجاد نکند.
  2. محکم و سخت باشد تا شکل جلد تغییر نکند.
  3. به خوبی صیقل(پولیش) داده شود.
  4. در مقابل اسید پوست از مقاومت خوبی برخوردار باشد.
  5. سبک و انعطاف پذیر باشد تا به سهولت آسیب نبیند.
  6. رنگ ثابتی داشته باشد و در اثر استفاده و گذر زمان، بیرنگ نشود.

مدل

جلدهای عینک دارای مدل‌های متفاوتی هستند و با توجه به نیاز و سلیقه افراد به صورت آماده یا سفارشی ساخته و تحویل داده می شوند، شما می توانید به راحتی با تنوع بالایی که مدل‌ها دارند مدلی که باب میلتان است را تهیه کنید. چند نمونه از این مدل ها: زیپی، تاشو، مگنتی، هارد، دست دوز، فانتزی، کمری و گردنی.

  • زیپی: که دارای یک سطح نرم برای جای‌گیری عینک است و معمولا به شکل کیف لوازم تحریر می باشد و دارای یک زیپ در کناره خود است.
  • تاشو: به جای زیادی نیاز ندارد و وقتی شما عینک را در آن قرار می دهید و جلد را می بندید، مانند یک پاکت یا کیف به نظر می رسد.
  • مگنتی: فضای مناسبی را برای عینک شما داراست. علاوه بر آن با توجه به نوع باز و بسته شدن این جلد می توان گفت که جزو شیک ترین جلد‌ها می باشد.

انواع جلد عینک به لحاظ قیمتی

هر چند مهم ترین عامل در زمان خرید، قیمت آن است، اما مهم ترین فاکتور دخیل در قیمت جلد عینک نیز جنس آن می‌باشد. در عین حال دقت داشته باشید که هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید، به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که در صورت شکستن عینک و نیاز به خرید یک عینک جدید صرف خواهید کرد. بنابراین در زمان خرید ، ارزش مادی و حساسیت خود عینک را نیز در نظر داشته باشید و متناسب با آن هزینه کنید.

در پایان دوباره یادآوری می کنیم که در زمان انتخاب و خرید هر نوع جلد عینکی، پارامترهای مختلف آن را در نظر بگیرید و صرفاً بر روی گزینۀ قیمت و طرح تمرکز نداشته باشید. نخستین اولویت در زمان انتخاب این است که خود عینک را در نظر بگیرید و متناسب با ارزش و اهمیتی که برای شما دارد، برای خرید جلد آن نیز هزینه کنید.

چگونه جلد عینک اصل با قیمت مناسب و با کیفیت بخریم؟

یکی از دغدغه های افراد هنگام خرید جلد عینک این است که این محصول را از کجا تهیه کنیم تا هم از تنوع بالایی برخوردار باشد و هم فاکتورهای مختلف را داشته باشد. شیوار کاور به عنوان یکی از بزرگترین و با سابقه ترین فروشگاه های آنلاین خرید انواع عینک و لوازم جانبی به شما اطمینان می‌دهد که محصولات خود را به صورت اصل با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. تنوع بی نظیر کالاهای شیوا کاور به شما این قدرت را می‌دهد تا دقیقا همان چیزی که می‌خواهید را تهیه نمایید. هدف ما در این شرکت جلب رضایت مشتری است و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهیم کرد.

برای خرید جلد عینک میتوانید به صفحه شیوا کاور مراجعه کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: